جزیره ایران قانون پرونده قانونی قوه قضاییه

جزیره: ایران قانون پرونده قانونی قوه قضاییه مراجع قضایی قانون اساسی اخبار اجتماعی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار سیاست خارجی نشست سه جانبه تهران، کانون توجه جهانی

نشست سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه راجع به تحولات و آینده سوریه در حالی امروز در پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار می شود که به گفته تحلیلگران، این نشست کانو

نشست سه جانبه تهران، کانون توجه جهانی

نشست سه جانبه تهران، کانون توجه جهانی

عبارات مهم : اجلاس

نشست سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه راجع به تحولات و آینده سوریه در حالی امروز در پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار می شود که به گفته تحلیلگران، این نشست کانون توجهات جهانی به منظور حل بحران سوریه خواهد بود.

به گزارش ایرنا، حسن روحانی مدیر جمهوری امروز (جمعه) میزبان رئیسان جمهوری روسیه و ترکیه هست؛ پوتین و اردوغان جهت گفت وگو و تبادل نظر راجع به تحولات و آینده سوریه، مبارزه با تروریسم در خاورمیانه و در نهایت روابط دوجانبه و سه جانبه به کشور عزیزمان ایران سفر می کنند.

سفری که به عقیده کارشناسان و تحلیلگران پرسشها سیاسی نشان دهنده همگرایی این سه کشور در منطقه و تصمیمی جهت آخر سال ها جنگ و ترور در سوریه است.

نشست سه جانبه تهران، کانون توجه جهانی

حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان پیش از این در آذرماه سال 96 در شهر سوچی روسیه با محوریت صلح در سوریه گرد هم آمدند.

نشست دوم به میزبانی آنکارا در 15 فروردین ماه امسال به ارزیابی تازه ترین تحولات میدانی سوریه و مشورت های سه جانبه راجع به پرسشها بین المللی و منطقه ای برگزار شد.

نشست سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه راجع به تحولات و آینده سوریه در حالی امروز در پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار می شود که به گفته تحلیلگران، این نشست کانو

اکنون گام سوم این مذاکرات به میزبانی کشور عزیزمان ایران رقم می خورد و پایتخت کشور عزیزمان ایران امروز کانون توجهات جهانی خواهد بود.

جمعی از کارشناسان و تحلیلگران پرسشها سیاسی این نشست را یکی از راه کارهای حل پرسشها سوریه دانسته و تاکید کردند: این نشست به میزبانی کشور عزیزمان ایران نشان می دهد که سه کشور مهم و مطرح منطقه روی این نشانه که باید صلح و امنیت در منطقه و از جمله در سوریه برقرار شود به توافق رسیده اند.

** اجلاس پایتخت کشور عزیزمان ایران راجع به سوریه نشان دهنده عزم کشور عزیزمان ایران جهت برطرف پرسشها منطقه است

نشست سه جانبه تهران، کانون توجه جهانی

«علی اکبر فرازی» دیپلمات و سفیر پیشین کشورمان در کشورهای اروپایی گفت: برگزاری این نشست در بالاترین سطح در پایتخت کشور عزیزمان ایران نشان از آن دارد که حل پرسشها منطقه ای به صورت عادلانه و به گونه ای که منافع یکسان همه طرف ها در نظر گرفته شود و در نهایت به نفع ثبات منطقه و کاستن از دردهای مردم این منطقه باشد از اهمیت والایی در میان این سه کشور مهم منطقه و از جمله در دیپلماسی کشور عزیزمان ایران برخوردار است.

این کارشناس روابط بین الملل با بیان اینکه در حالی که بعضی کشورها در پی ایجاد ناامنی زیاد و نابسامانی گسترده تر در منطقه و از جمله در سوریه هستند و برگزاری چنین نشستی به میزبانی کشور عزیزمان ایران نشان می دهد جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران منافع خود را در ایجاد ثبات در منطقه می داند، افزود: کشور عزیزمان ایران همواره نشان داده در بحران سوریه به دنبال ریشه کن کردن ریشه های مهم تروریسم است و اینکه در حال حاضر روند آستانه یکی از معدود روندهای سیاسی نسبتا موفق در مورد بحران سوریه است این را به خوبی نمایان می کند.

نشست سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه راجع به تحولات و آینده سوریه در حالی امروز در پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار می شود که به گفته تحلیلگران، این نشست کانو

** حمایت کشور عزیزمان ایران از یک اصل قانونی بین المللی است نه حمایت از شخص

فرازی با بیان اینکه متاسفانه در بعضی موارد حتی در بعضی نوشته های داخلی هم شاهد هستیم که روی حمایت کشور عزیزمان ایران از «بشار اسد» تاکید می شود، گفت: این یک اشتباه هست، سیاست و دیپلماسی کشور عزیزمان ایران در مورد سوریه نه حمایت از یک شخص بلکه حمایت از یک اصل مسلم قانونی در عرف بین الملل است و آن هم اینکه نمی توان جهت سرنگون کردن یک دولت قانونی از روش های غیر قانونی و زور و ترور استفاده کرد. جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در واقع در برابر نقض این اصل مهم ایستادگی کرده و این به نفع همه کشورهای درگیر و حتی کشورهای اروپایی است.

وی افزود: اکنون برگزاری این نشست به میزبانی کشور عزیزمان ایران نشان می دهد که سه کشور مهم و مطرح منطقه روی این نشانه که باید صلح و امنیت در منطقه و از جمله در سوریه برقرار شود به توافق رسیده اند و قطعا این نشست که در این سطح اوج برگزار می شود در سطوح دیگر هم تا رسیدن به نتیجه نهایی که همانا استقرار کامل حکومت قانونی و مشروع سوریه در این کشور هست، ادامه خواهد داشت.

نشست سه جانبه تهران، کانون توجه جهانی

فرازی گفت: این نشست در این سطح نشان می دهد که این سه کشور مهم و اثرگذار در منطقه به تمامیت ارضی سوریه به صورت کامل پایبند هستند و اجازه نمی دهند کسانی بخواهند بخش هایی از این کشور را منفک کنند و این سیاست به نفع منطقه و کشورهای اروپایی هم هست.

** اجلاس پایتخت کشور عزیزمان ایران نشانه همگرایی سه کشور مهم منطقه است

«محسن پاک آیین» سفیر پیشین کشورمان در جمهوری آذربایجان گفت: اجلاس سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه در پایتخت کشور عزیزمان ایران نشانگر همگرایی میان سه کشور مهم منطقه است.

وی ادامه داد: پیش از این اجلاس، نشست های سه جانبه در سطح وزرای خارجه صورت می گرفت ولی اجلاس سه جانبه روسای جمهوری جهت نخستین بار در منطقه شکل گرفته و نخستین اجلاس آن نیز سال گذشته در مسکو برگزار شد، در واقع این اجلاس نماد توجه کشور عزیزمان ایران به سیاست همسایگی و تقویت روابط با کشورهای پیرامونی است.

سفیر پیشین کشورمان در جمهوری آذربایجان افزود: «ایران، روسیه و ترکیه به عنوان همسایه سالهاست در کنار هم با یکدیگر تعامل و همکاری داشته اند. کشور عزیزمان ایران و ترکیه دارای اشتراک های مذهبی و فرهنگی متعدد هستند و کشور عزیزمان ایران و روسیه نیز دارای مشترکات اقتصادی و امنیتی فراوان هستند و لذا روابط این سه کشور در هم تنیده هست. پرسشها مهمی که در این اجلاس مطرح می شود نه تنها می تواند منافع کشور عزیزمان ایران را تامین کند بلکه نماد دیپلماسی برد – برد هست؛ دیپلماسی که در آن همه طرف ها نفع می برند و باعث استحکام همکاری ها می شود و همه طرف ها احساس می کنند به منافع خود دست یافته اند.»

پاک آئین گفت: «از سوی دیگر شرایط خاص منطقه بر اهمیت این اجلاس افزوده هست. به دنبال همکاری های کشور عزیزمان ایران و روسیه با ارتش سوریه و محور مقاومت، خوشبختانه در غرب آسیا شاهد زوال روز به روز و نابودی کامل داعش هستیم. در سایه این همکاری ها در عراق نیز همین آینده جهت گروه های تکفیری رقم خورده هست. در این مقطع حفظ امنیت و تامین امنیت منطقه اهمیت شایانی در توسعه مناسبات اقتصادی دارد.»

این کارشناس ارشد پرسشها آسیا راجع به حلقه ارتباطی این سه کشور افزود: هر سه کشور ایران، روسیه و ترکیه به دنبال توسعه اقتصادی هستند و امنیت، توسعه اقتصادی را گارانتی می کند.

وی توضیح داد: هر سه کشور به علت شرایط اقتصادی به دنبال مقاوم سازی اقتصاد خود هستند. جمهوری ترکیه به علت نوسانات قیمت نفت و گاز، حدود یک سال است که عنوان مقاوم سازی اقتصاد را در دستور کار دارد. کشور عزیزمان ایران و روسیه نیز به علت تحریم های غیرقانونی و ظالمانه غربی ها مدت هاست که در این مسیر گام برداشته اند. در مسیر مقاوم سازی اقتصاد، هر سه کشور در تلاشند تا وابستگی خود را از درآمد های نفتی کم کردن دهند و حوزه های دیگر اقتصادی را فعال کنند.

این دیپلمات کشورمان با تاکید بر همکاری های سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه درخصوص اقتصاد و پرسشها منطقه یادآورشد: «ایران، روسیه و ترکیه همسایه یکدیگرند و سالهاست در کنار هم با یکدیگر تعامل و همکاری داشته اند. لذا هر سه کشور به دنبال مقاوم سازی اقتصاد و ایجاد تنوع در منابع درآمدی خود هستند، جهت مثال کشور عزیزمان ایران به دنبال کم کردن وابستگی از درآمد نفت است و هر سه کشور توجه خاصی به عنوان ترانزیت و حمل و نقل و همچنین توسعه همکاری های تجاری با محوریت بخش شخصی دارند.»

پاک آئین به تحریم های ناعادلانه آمریکا علیه این سه کشور اشاره کرد و افزود: «در واقع تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه ایران، روسیه و ترکیه توجه این سه کشور را به جایگزینی پول ملی در معاملات و از بین بردن دلار جلب کرده هست. چراکه اردوغان هفته گذشته در سخنانی گفت که این کشور در حال آماده سازی شرایط جهت مبادله با دیگر کشور ها به خصوص روسیه، چین، کشور عزیزمان ایران و اوکراین با ارز های ملی خود است.»

این دیپلمات کشورمان راجع به تصویر العمل ها به بیانات اردوغان گفت: «وزیر امور خارجه روسیه با تصویر العمل مثبت به بیانات اردوغان بعد از دیدار با همتای ترک خود تاکید کرد که عنوان استفاده از ارز های ملی و از بین بردن دلار در مبادلات بین مسکو و آنکارا سال هاست که مورد توجه هست. این بیانات نشان می دهد که مسکو نیز به دنبال اجرای سیاست از بین بردن دلار و استفاده از ارز های ملی در مبادله با کشور هایی نظیر ترکیه و کشور عزیزمان ایران هست. با توجه به این شرایط به نظر می رسد مقابله با تحریم های آمریکا و یافتن راهکارهایی نظیر جایگزینی پول ملی، در دستور کار اجلاس سه جانبه باشد.»

وی افزود: «چنین نشست هایی که تصویری مثبت از اشتراکات روسیه، ترکیه و کشور عزیزمان ایران ارایه می دهد، نویدبخش تقویت همگرایی های منطقه ای است و می تواند در به چالش کشیدن رویکردهای یکجانه گرایانه آمریکا بافایده باشد.»

واژه های کلیدی: اجلاس | ایران | ترکیه | روسیه | سوریه | اخبار سیاست خارجی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه